Fem una mirada a les malalties minoritàries a través del cinema amb la projecció de la pel·lícula My syster’s keeper (La cuidadora de la meva germana). Mostra la complexitat i la incomprensió de viure afectat per una malaltia minoritària.

Una antiga advocada, Sara Fitzgerald (Cameron Díaz), es veu obligada a tornar al tribunal, quan la seva filla d’onze anys Anna els demanda a ella i al seu marit Brian per aconseguir la seva emancipació mèdica. La nena va ser concebuda exclusivament per intentar salvar la vida de la seva germana gran, Kate, que pateix càncer. Anna, que ha passat per incomptables i doloroses cirurgies des que va néixer, es veu forçada a donar un ronyó quan la salut de Kate torna a enfonsar-se. L’únic que la mare no sap és que la seva filla Kate vol morir, perquè pensa que no podrà sobreviure a una altra operació. Kate, des de petita, va ser el centre d’atenció, ja que la malaltia es va tornar el drama de la família Fitzgerald. La seva mare la protegeix i la vol tant, que no la vol deixar morir, mentre que la seva família sí que ho desitja, perquè no pateixi dolor. Saben que Kate ja està a punt per enfrontar la mort. Tots, excepte sa mare, Sara.

En finalitzar la projecció vam participar en una taula rodona amb el Dr. Màrius Morlans, vicepresident del Comitè de Bioètica de Catalunya, la Dra. Cristina Díaz d’Heredia, del servei d’oncologia i hematologia pediàtrica de l’Hospital Vall d’Hebron, la Sra. Laura Moreno, membre de la Fundació d’Anemia de Fanconi, Sra. Yolanda Fernández presidenta de l’associació AIRE.
Vam posar sobre la taula els diferents punts de vista i els diferents dilemes ètics que afrontàvem cadascun després de veure la pel·lícula.