Pacients de la Unitat d’Interstici Pulmonar de l’HUB recuperen l’activitat de marxa nòrdica setmanal.

Una vintena de pacients actuals i passats de la Unitat d’Interstici Pulmonar del Servei de Pneumologia de l’Hospital de Bellvitge han començat aquest mes d’octubre les trobades setmanals per fer la marxa nòrdica.

L’any 2016 es va posar en marxa un programa d’iniciació a la marxa nòrdica per a pacients de Fibrosi Pulmonar Idiopàtica (FPI) de l’HUB. Des de llavors s’han organitzat de manera regular trobades per practicar aquesta activitat.

Ara, es recupera la marxa nòrdica setmanal en grup, gràcies a la iniciativa de Yolanda Fernández, presidenta de l?associació d?afectats per malalties respiratòries AIRE i que va ser pacient de l?HUB fins que va rebre un trasplantament pulmonar. De forma totalment voluntària, Yolanda Fernández organitza la trobada setmanal per practicar la marxa nòrdica, durant una hora i mitja, al Parc de Bellvitge.

La marxa nòrdica és una activitat física completa, segura i saludable per a persones de qualsevol edat. Es tracta d’una activitat cardiosaludable i que, per les seves característiques, està especialment indicada per a pacients de FPI.

Més informació per participar a l’activitat a l’adreça info.associacioaire@gmail.com