Diverses entitats socials, sanitàries i científiques ens hem articulat en els darrers mesos amb un objectiu compartit: contribuir a impulsar una nova llei catalana de prevenció i control del tabaquisme i dels nous dispositius, a l’altura dels reptes de salut pública actuals.
Avui, lamentem que encara no s’hagi pogut fer un primer pas institucional que permeti situar públicament l’inici d’aquest procés. Ho expressem des del respecte institucional, però també amb una decepció evident, perquè es tracta d’una oportunitat necessària per al país que no s’hauria de tornar a ajornar.
El tabaquisme continua sent una de les principals causes de mort evitable i de malaltia crònica, i l’expansió dels nous productes de nicotina, com els cigarrets electrònics o les bosses de nicotina, està consolidant noves formes d’addicció i de consum dual. Aquesta realitat fa imprescindible actualitzar i reforçar el marc normatiu per protegir millor la ciutadania i evitar una nova normalització social de la nicotina.
Catalunya no es pot permetre deixar passar més temps sense una llei moderna, valenta i pionera contra el tabac i els nous dispositius emergents.
@associacioaire@therickyrubiofoundation
@fundsalcom@enplefac
@creurojacat@scatt_junts_per_la_salut
@aificc.cat@associacioaire