Bon dia socis!

A continuació us enviarem l’article del que vivim el 18 de setembre amb la 2a caminada solidària del riu Petons de Santa Coloma de Gramenet i un vídeo fotogràfic

Desitgem que us agradi

MARXA SOLIDÀRIA – MARXA NÒRDICA

El diumenge dia 18 de setembre vam poder per fi realitzar la Marxa Solidària-Marxa Nòrdica, que a causa dels efectes de la Covid vam haver de suspendre durant tres anys.

La nostra idea era poder realitzar-la durant el mes de març o abril, però per problemes d’agenda i de disponibilitat de les instal·lacions de Santa Coloma de Gramenet, la vam haver d’endarrerir al mes de setembre.

En aquest mateix dia, tant a Barcelona com a Santa Coloma de Gramenet, hi va haver altres esdeveniments que van congregar moltes persones, cosa que va fer que la nostra marxa no fos tan participada com ens hagués agradat. De tota manera, més de 300 persones vam estar allà, gaudint d’un esplendorós dia de sol i de bonança, sense que fos amb el rigor de dies passats. Un bon clima per poder caminar.

Centrats a les pistes d’atletisme, on hi havia els tendals per donar suport als participants, ens vam anar reunint per rebre la samarreta i el número del dorsal i rebre les indicacions, conforme anaven arribant els participants.

Un cop donada la sortida, baixem a la llera del riu Besòs que lluïa com una esplendorosa catifa verda, acabada de regar.

Realment el marc era esplendorós i molt satisfactori, atès que els malalts necessitem una zona plana, que facilita la nostra danyada respiració.

Alguns, havien de carregar la bombona d’oxigen, per evitar tenir un ensurt, malgrat que hi havia diversos metges pneumòlegs, però per sort ningú no va necessitar els seus serveis. També hi havia la Creu Roja per si algú necessitava els seus serveis.

La caminada, acompanyada dels Tamtam, d’un animós grup de percussionistes i les cabrioles d’un grup de pallassos perfectament maquillats així de personatges. Ells van donar una bona nota de color i de marxa que va fer més fàcil la compartida desfilada.

Unes, van fer una bona caminada i d’altres fins on el cos i els pulmons els donava de si. Però tots i totes aconseguim la fita que preteníem aconseguir.

Algunes persones anaven molt ben acompanyades de l’amic fidel, el seu gos, que s’ho va passar molt bé.

Com que no era cap competició ni preteníem establir un rècord, tota la jornada va ser un bon moment per compartir amb altres companys i companyes, malalts i acompanyants, que va fer el dia molt més bonic i va ser motiu de conèixer noves amistats i que va obrir la porta unes relacions compartides, ja des d’aquell moment i que esperem que tinguin un futur ben bonic.

En arribar sota l’arc inflable amb l’escut de l’ajuntament de Santa Coloma, érem obsequiats amb una bossa de l’empresa Esteve Teijin, amb diversos objectes relacionats amb la malaltia pulmonar, com un llibre molt ben editat per Boehringer, que amb dibuixos i textos de nois i noies, de ben segur que serà un bon record d’aquest dia.

La traca final va ser un concert del grup DERROTADOS, amb molta marxa i creativitat, que va enamorar els presents i que feia moure el cos al ritme de les seves notes, que ens anava animant i obrint la gana per poder prendre forces en arribar a casa.

Gràcies a tots els que van participar com els sponsors i patrocinadors, animadors i també als voluntaris i voluntàries i la Junta Directiva d’AIRE i especialment a tots els malalts i acompanyants, sense els quals no hauria estat possible aquesta jornada memorable.